Gå tilbage

Baggrunden for informationscenteret var, at lokalbefolkningen i Stockholm i planlægnings- og byggeperioden skulle få en forsmag for og information om udviklingen af den nye Stockholmsarena.

Informationscenterets lokale var en gammel, kedelig butik i slagteriområdet ved Arena-vejen. Den store udfordring lå i at få vagt denne identitetsløse industribygning til live, for at vække de forbipasserendes nysgerrighed og lokke dem ind i lokalet. Det blev efterstræbt at få interiør og exteriør til at hænge sammen.

Med hjælp fra det grafiske designbureau Dizel & Sate, lykkedes det for os at skabe et miljø, hvor deres grafiske elementer sammen med vores indretning/interiør udstråler puls, spænding, sport, events og oplevelser, både i og uden for lokalerne.

Informationscenteret er fleksibelt planlagt for at nå så et bredt publikum/målgruppe som muligt og indeholder en udstilling, et hyggeligt møbleret diskussionshjørne, samt et tegne- og legeområde for de mindste.

White har fået den prestigefulde opgave at tegne og projektere Stockholmsarenaen. Den vil have 30.000 faste tilskuerpladser og vil kunne modtage omkring 40-45.000 tilskuere ved koncerter. Arenaen indvies i 2012 og vil blive placeret syd for byen i tilknytning til Globen.

Stockholmsarenaens Infocenter

  • Kunde: Stockholmsarenan
  • Projektstart/slut: 2009-2009
  • Færdigt: 2009
  • Areal: 300 m²
  • Grafik: Dizel & Sate

Arbejdsgruppe

  • Lisa Grape
  • Märta Friman