WHITE UDVIDER DIREKTIONEN

Nordens største arkitektfirma, White arkitekter, med tæt på 800 ansatte og i alt 13 tegnestuer i Danmark, Sverige, Norge og England ønsker at styrke sin position i Danmark og har derfor valgt at udvide direktionen med 36 årige Morten Vedelsbøl som ny, kreativ direktør. Direktionen omfatter udover Morten Vedelsbøl administrerende direktør Frans Andersen og teknisk direktør Erik Skytte.

”Morten Vedelsbøl tiltrådte i 2013 som kreativ chef for White og har siden da været en afgørende faktor i tegnestuens udvikling. Med hans tiltrædelse som kreativ direktør understreges det, at White ønsker at udvide sin indflydelse i Danmark såvel som i udlandet med fokus på fortsat at sikre vores høje arkitektoniske niveau.” udtaler Frans Andersen, administrerende direktør.
White Arkitekter er et internationalt arkitektfirma med stærke skandinaviske rødder. De har en udpræget nordisk tilgang og søger målrettet at bygge videre på dens stolte, nordiske designtradition og skabe præcise, arkitektoniske værker.

”Jeg ser meget frem til at komme i gang med at videreføre Whites kreative virksomhed sammen med den øvrige direktion og vores kompetente medarbejder. Jeg ser en masse latente muligheder i virksomheden, som vi fortsat skal gribe og udvikle. Min fornemmeste opgave bliver at styrke vores kreative profil og forretningsmodel og dermed sikre, at vi lever op til vores høje ambitionsniveau”, udtaler Morten Vedelsbøl

Sideløbende med jobbet som kreativ direktør hos White arkitekter fortsætter Morten Vedelsbøl som underviser på Kunstakademiets Arkitektskole – noget som White har vægtet højt for at have en tæt forbindelse til såvel skolen som til de studerende.

Morten Vedelsbøl (170x200)

File 359