Malmø kommer til at stå i spidsen for White arkitekter i Øresundsregionen

White arkitekter konsoliderer sig i Øresundsregionen. Som følge heraf vil de tre kontorer i København, Næstved og Odense gradvist blive omstruktureret, mens Malmøkontoret vokser.

Øresundsregionen er Nordens størst befolkede region, som inden for den nærmeste fremtid vil have mere end 4 millioner indbyggere. Udfordringerne, når samfundet vokser på denne måde, er enorme. For at imødekomme dette har White som Skandinaviens førende arkitektkontor valgt at lave en større omstrukturering i Øresundsregionen. I dag har White 4 kontorer i regionen, men fremover vil Malmø have hovedansvaret for regionen.

“Vores fokus under omstruktureringsprocessen er at sikre leverancerne til vores kunder. Alle vores medarbejdere er orienteret om det arbejde, der nu er sat i gang, og vores mål er, at opgaverne fortsat forløber på den bedst mulige måde,” siger Frans Andersen, administrerende direktør for de danske kontorer.

En medvirkende faktor til konsolideringen i Malmø er, at det danske selskab White arkitekter A/S ikke har leveret de forventede økonomiske resultater. Imidlertid har de tre kontorer udført en række projekter i høj kvalitet, som hele Whitegruppen er stolt over.

“Danmark er et meget spændende marked. Vores andre kontorer, primært Malmø, vil tilbyde det danske marked hele Whites brede ekspertise inden for byudvikling, boliger, landskab, uddannelse og vedligeholdelse,” siger Monica von Schmalensee, administrerende direktør i White arkitekter AB og bestyrelsesformand i White arkitekter A/S.

White fortsætter samtidig de succesrige investeringer på det norske og britiske marked. White vokser organisk på samme måde, som det engang udviklede sig fra at være et Gøteborgkontor til Skandinaviens førende arkitektfirma.

“Ved at vokse organisk kan vi fortsætte med at beskytte vores demokratiske og medarbejderejede kultur, som har ført til, at White i dag er det tredje største arkitektfirma i Europa med næsten 1000 ansatte,” siger Monica von Schmalensee, administrerende direktør i White arkitekter AB og bestyrelsesformand i White arkitekter A/S.

Spørgsmål besvares af Carl Bäckstrand, vicedirektør i White arkitekter AB.

Tlf. +46 702 996843 E-mail: *protected email*